Bye, Bye........

28 mei 2017 - Hoogeveen, Nederland

Nu deze ruim drie weken durende reis door Wyoming er helaas op zit, kunnen we concluderen dat het net als de twee voorgaande reizen door de VS een memorabele ervaring is geworden. De buitengewone landschappen, de weidse vergezichten en de waarlijk wild levende dieren hebben een onuitwisbare indruk gemaakt. De (vele) negatieve kanten van deze natie zoals consumentisme, overdreven nationalisme, prestatiezucht, achterstelling van indianen, vet-/vraatzucht, een overdosis aan godsdienstwaanzinnigen en een president als Trump worden voor ons gelukkig in de schaduw gesteld.

'Je mooiste herinneringen zijn je kostbaarste bezittingen', zal ik maar zeggen.

Om 8.00 uur lokale tijd vrijdag 26 mei in Denver in het busje naar het vliegveld gestapt en bijna een etmaal later de eigen vertrouwde voordeur in Hoogeveen open gedaan. Een verkwikkende nachtrust van ruim 12 uren zorgt ervoor dat we weer in staat zijn de dag erna een eerste potje tafeltennis te spelen.....

Zoals gebruikelijk enkele cijfers om het verslag af te sluiten:

4037 km gereden

20 soorten zoogdieren mogen zien, waaronder alle hertensoorten

53 keer over iets gestruikeld

1 computer en 1 koffer stuk gemaakt en 1 e-reader in het vliegtuig laten liggen

0 keer spijt van deze trip gehad

Cijfer voor de chauffeuse annex reisleidster: 10!

1. Joke:
    29 mei 2017
    Het was weer een prachtig verhaal dat we met heel veel plezier hebben gelezen. De laatste 10 dagen hadden wij geen internet. Daarom nu pas alles gelezen. De foto' s waren schitterend! Veel liefs van ons
  2. Marieclair:
    29 mei 2017
    Ik heb net weer even bijgelezen. De cijferlijst is net zo indrukwekkend als de verhalen! Superleuk om te lezen! Jammer dat het (voor dit jaar?) alweer voorbij is! Geniet van jullie welverdiende rust na zo een actieve vakantie! Hopelijk niet al te veel last van de jetlag..tot snel! Liefs Marieclair
  3. Sjoerdtje:
    30 mei 2017
    Gweldig die opsomming van alles! Zo te lezen kunnen jullie terugkijken op een fantastische vakantie. Top! Evelien tot donderdag, ik ben blij dat je dan weer op het werk bent, jij denk ik eerst even iets minder omdat de vakantie dan echt voorbij is en je misschien nog last hebt van de jetlag.
  4. Irma:
    30 mei 2017
    Welkom terug !
    Leuke verhalen, gelachen om de opsomming en de foto's zijn prachtig !
    Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad en leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te kunnen kijken. Lieve groet, Irma