Laatste loodjes........

24 mei 2017 - Laramie, Wyoming, Verenigde Staten

Woensdag 24 in Laramie begonnen met een uiterst gevarieerd ontbijt, bestaand uit een granenreep, chocopuddinkje, enkele handjes pinda's en een Baby Bel en begin v/d middag vertrokken naar de State Prison. Eén van de oudste gebouwen van Wyoming en slechts een jaar of dertig in gebruik geweest, van 1872 tot 1903. Er hebben meerdere wereldberoemde bandieten vastgezeten, zoals de befaamde Butch Cassidy. Een fraai gebouw waar je een heel goed beeld krijgt van de werkelijke situatie van de gedetineerden. Met twee personen in een stalen cel van ruim 3 m² zal geen pretje geweest zijn. Een wekelijkse badbeurt is echter nog wel te overleven......

Achter de gevangenis staat een aardige verzameling van authentieke houten gebouwtjes die van elders naar hier zijn verhuisd. Ik heb daar o.a. mijn droomhuisje gezien en op de veranda gefantaseerd dat ik daar werkelijk mijn intrek met Eef had genomen.

Enigszins weemoedig terug in de werkelijkheid Downtown Laramie bekeken, waar wat meer 'historische' huizen en winkels te bewonderen zijn dan in een doorsnee Amerikaanse plaats, maar naar onze Europese maatstaven nog altijd erg beperkt. Na een diner van twee donuts en eenzelfde aantal sandwiches belegd met ham en kaas, de rest van de dag geluierd en alvast wat voorbereid op de terugreis.

P. Nitentie

1. Karin:
    28 mei 2017
    Wanneer ik dit lees, zijn jullie weer terug in Hoogeveen. Wat een indrukken, wat een ervaringen, wat een herinneringen. Nu bijkomen van een jetlag, weer wennen aan het ritme in Nederland. Om daarna te starten met een prachtig fotoboek en sparen voor de volgende Amerikareis.