Gimme some space……

4 mei 2017 - Casper, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag verlieten we de staat Colorado en bereikten we ons eigenlijke doel, de staat Wyoming. De tocht voerde zo ongeveer de hele tijd door enorme open vlaktes begroeid met 'sagebrush', een struikachtige grassoort waar met name koeien en herten van smullen.  Het zicht reikte tot tientallen kilometers ver en je kunt voorzien waar je over tien minuten zult rijden. Je zou er acuut verziend en helderziend van worden! Hier leven weinig mensen, slechts grote farmers met een ranch en bijbehorend gebied zo groot als de halve provincie Drenthe. Wyoming is sowieso zeer dunbevolkt: ruim 500.00 inwoners in een gebied 6 keer zo groot als Nederland. Een rekensom leert dat dat neerkomt op ons kikkerlandje met zo'n 85.000 inwoners!

Ondanks de grote open ruimtes was het uitzicht verre van saai, doordat er ook veel glooiingen en rotsformaties te zien zijn. En dan ook nog in allerlei verschillende kleuren; rood, groen, bruin, wit en alles wat er tussenin zit. (Enige gelijkenis met mijn ochtendontlasting hier in de VS is waarschijnlijk geheel toeval….)

Tijdens de lunch werden we op een even fraaie als onverwachte surprise getrakteerd. Het restaurant / hotel in het plaatsje Medicine Bow bleek een soort van gratis toegankelijk museum.  Zelfs met de geringste fantasie waan je je daar 100 jaar terug in de tijd. De eetkamer en de slaapkamers konden zo in de eerste de beste westernfilm als decor dienen, prachtig! Ik zou willen dat ik een eeuw geleden was geboren……

Vervolgens zagen we onderweg ook nog iets anders waar je niet op rekent, een piramide. We dachten aanvankelijk last van een  'fatamorgana' te hebben, maar daar bleek geen sprake van; hij staat er echt, langs weg nr. 220 richting Casper. Daar hebben we nog even een wandeling door 'historisch' Downtown gemaakt, maar meer dan een fractie van een doorsnee winkelstraat in pakweg Veenendaal is het niet. Gelukkig zijn de bedden in het hotel prima en kunnen we opnieuw terugkijken op een mooie (zonovergoten) dag.

See you,

Paul van de Piramide

Let op, de begeleidende foto's zijn te zien onder het tabblad "foto's"