A perfect day……

5 mei 2017 - Thermopolis, Wyoming, Verenigde Staten

Kiezen is altijd lastig, dus wat een opgave om een selectie te maken uit alle hoogtepunten van deze dag. De rij lijkt bijna eindeloos, daar om maar een opsomming in chronologsche volgorde.

1 Evelien heeft voor het eerst sinds ons verblijf in de VS goed geslapen:

2 De gehele dag bleef het glashelder, geen wolkje aan de lucht, zonovergoten.

3 Een bezoek aan de plek met de intrigerende naam 'Hell's Half Acre'. Een kloof met bizarre rotsformaties in uiteenlopende vormen en kleuren waar je de meest verschillende figuren in kunt herkennen. Eén gedeelte leek wel op een verwoeste stad uit een ver verleden en ergens anders heb je het idee op de maan te zijn beland.

4 Een overheerlijke lunch in de vorm van een BLT: een broodje met uitgebakken bacon, lettuce en tomato, oftewel spek, sla en tomaat, mmmmmmmmmmmm!

5 Een 20 minuten durend bad in geneeskrachtig mineraal water afkomstig van de hete bron in onze verblijfplaats Thermopolis. Volgens onze informatiebron (leuke woordspeling) is dit zeer heilzaam voor zo ongeveer alle kwalen. Als het alleen maar helpt tegen migraine en depressies,  zijn wij al dik tevreden…;-)

6 In de bergen rond de stad hebben we, echt waar, meerdere bizons gezien!!!! We hadden verwacht deze karakteristieke beesten pas in Yellowstone te ontmoeten, maar het was nu reeds zover. Wat een machtig indrukwekkende belevenis om ze op 40-50 meter afstand te observeren; een heel BI(J)ZONDERE ervaring. (woordspeling nr. 2)

7 een rondwandeling langs de zogenaamde terrassen die gevormd zijn door de minerale bronnen. Door de verschillende algensoorten in het water, worden die 'druipstenen' ook heel divers van kleur. Een letterlijk kleurrijk schouwspel.

8 We zitten in een zeer sfeervol motel dat van binnen en van buiten het aankijken waard is. Op het bankje voor onze kamer heb ik de dag afgesloten met het roken van een lekkere sigaar; probeer zo'n dag maar eens te overtreffen!

Bye, bye,

Paulus Perfectus

1. Joke:
    6 mei 2017
    Mooi verhaal en mooie foto's!
  2. Sjoerdtje:
    6 mei 2017
    Met inmiddels jullie derde! reisverslag voel ik me schuldig dat ik nog niets gelezen heb. Maar goed nu zit ik op de bank met de ipad en the road atlas van de usa op mijn schoot om te kijken wat jullie exacte route is. Ik zie schitterende foto's voorbij komen van geweldige landschappen met en zonder sneeuw, erg mooi! En nu al verwend met de bizons. Wacht maar tot jullie Yellowstone zien dan slapen jullie nooit weer, want daar is zoo veel te zien. Geweldig om te lezen dat jij Evelien the best biefstuk hebt gegeten tijdens deze trip, maar ik dacht dat dat in de buurt van monument valley ook al zo was, ha ha. Ook de BLT hebben jullie alweer gegeten, subway is ook lekker hoor! Ga zo door met jullie reisverslagen en foto's maken, maar wat het allerbelangrijkste is, genieten!!!!!
  3. Karin:
    7 mei 2017
    Ha, ik lees jullie verhaal weer met een glimlach op mijn gezicht. Het is haast jammer dat er maar 24 uur (met aftrek van de nacht) in een dag zit. Kan me zo voorstellen dat er zoveel indrukken zijn, zoveel te fotograferen, zoveel te beleven (ik spreek in ieder geval voor mijzelf :-)). Geniet lekker verder.
  4. Pa:
    7 mei 2017
    Wat leuk dat jullie zo kunt genieten ! hier in Spanje alles prima, Knuffel van ons .